rooster

SSWD adreslijst november 2022

Rooster jan – juli 2023

Werkafspraken d.d. 15 november 2022

Inloop

  • Alle dienstdoende vrijwilligers zijn om 13.00 uur aanwezig.
  • Wie als eerste op het rooster genoemd staat, zorgt voor de sleutels (bij John’s huis) en sluit ook weer af.
  • Heb je met iemand anders van dienst geruild, houd dat dan zelf bij, en reken zo nodig onderling de vergoeding af.
  • Graag het bord van SSWD buiten in een sleuf van de picknickbank tegen de tafel zetten (tegen het wegwaaien), en vanzelfsprekend later ook weer opruimen. Let op dat de pijl de goede kant uit wijst.
  • Voor de Inloop zetten we het meubilair als volgt klaar:
    • twee tafels naast elkaar onder het raam dicht bij de kasten, voor bezoekers die stroom nodig hebben. (Zet er wel twee naast elkaar neer, anders zit je elkaar daar gauw in de weg, en kan iemand anders haast niet meer in de kasten komen.) Op die manier is er geen struikelgevaar met snoeren.
    • een tafel bij het TV toestel voor de laptop.
    • koffiehoek bij het aanrecht met twee tafels.
    • twee tafels blijven op hun plaats staan.
  • Zet de wifi aan. Het modem staat op de bruine – linker – kast (niet aankomen s.v.p!) In die bruine kast ligt (op de tweede plank van boven) een verlengkabel. Doe de stekker van de verlengkabel rechts van de kasten in de contactdoos. Mocht er geen rood lampje aangaan, zet dan de schakelaar op ‘aan’ (rood lampje moet branden).
  • Na ongeveer vijf minuten is het wifi-signaal voor iedereen beschikbaar en dan kun je inloggen met SSWD. De wachtwoorden staan op de binnenkant van de bruine kastdeur. Wil het niet, haal dan even de stekker van de verlengkabel (rechts van de kasten) uit de contactdoos en doe hem er weer in, zodat het modem zich kan ‘resetten’.
  • Alle wachtwoorden staan dus op de binnenkant van de linker kastdeur. In de kast ligt ook een ‘schilderijtje’ waar het wifi-wachtwoord opstaat voor bezoekers, nog uit het vorige lokaal. Dit kun je op een van de tafels zetten.
  • Laptop klaarzetten. Alleen voor hulp aan onze bezoekers, niet om zelf wat te hobbyen.
  • Chromecast: steek de hdmi-stekker in hdmi 1, en de usb-stekker in usb1. Zorg er voor dat de tablet of telefoon op SSWD staat met het juiste wachtwoord.
  • Apple TV: hier gaat de hdmi-stekker ook in hdmi 1, en de stroomstekker in een verdeeldoos, samen met de TV-stekker
  • De computer (mocht je die nodig hebben) heeft dezelfde inlog als de laptop.
  • Mocht je de printer nodig hebben, dan kun je die gewoon in de kast laten staan.
  • Doe de kastdeuren (bijna) dicht voordat de bijeenkomst of Inloop begint – open kasten zijn een erg slordig gezicht.
  • In de rechter kast staat een doosje met wat kantoorspullen (notitieblaadjes, pennen enz.) mochten die nodig zijn.
  • We gaan weer koffiepauzes houden, aan aparte tafels dichtbij het aanrecht (rond 14.15 uur). Dit om ongelukken met omvallende drankjes bij de apparatuur te voorkomen, maar ook voor de gezelligheid.
  • Koffie en thee is voor de bezoekers en cursisten €1,–. Voor de vrijwilligers gratis. Zet bakjes met de prijs van de koffie en een paar munten erin op tafel in de koffiehoek en vergeet niet aan onze klanten die €1,– te vragen.
  • Koffiezetter, waterkoker, kopjes en lepeltjes staan in de aanrechtkastjes en moeten daar allemaal ook weer schoon en droog in worden teruggezet. Alle overige koffie- en theespullen, en koekjes, op het dienblad in de rechter kast. Hier is ook wat extra voorraad van alles te vinden.
  • Vergeet na de pauze de afwas (met zeep!) niet. Afwasmiddel, thee- en vaatdoekjes liggen in de aanrechtkastjes. Natte doeken over het aanrecht draperen zodat ze kunnen drogen.
  • Na afloop gaat alles weer terug in de kasten, inclusief het bord bij de picknicktafel. Alle apparatuur uiteraard netjes afsluiten.
  • Verder alleen de stekker van de verlengkabel (rechts van de kasten) uit de contactdoos trekken.
  • De tafels hoeven niet terug te worden gezet maar kunnen blijven staan.
  • Neem de (Samsung) tablet alleen mee als je die nodig hebt om je thema/workshop voor te bereiden. Maximaal 1 week. Voor het wachtwoord: zie de binnenkant van de linker kastdeur.
  • Mogelijk nog ten overvloede: We hebben al eerder in het bestuur afgesproken dat we alleen Windows ondersteunen. Dat blijft zo. Andere besturingssystemen worden door ons tijdens de Inloop niet ondersteund.

Themabijeenkomsten/workshops

  • Voor de planning gaan we voortaan wat anders te werk. John stelt een voorlopige lijst op van onderwerpen waar de docenten zich dan voor kunnen aanmelden. Op die manier heeft iedereen de tijd om erover na te denken, en kan iedereen in principe aan bod komen.
  • Zorg ervoor dat, wanneer je een thema of workshop doet, tijdig voldoende informatie (niet teveel, niet te weinig) wordt aangeleverd bij John zodat die zijn licht erover kan laten schijnen en de info bijtijds op de website en in de nieuwsbrief kan. Optimaal is tweemaal melding in een nieuwsbrief, dus moet de inhoud minimaal vier weken van tevoren rond zijn. Van uitstel komt (letterlijk!) afstel.
  • De opstelling van het meubilair en hoe er koffie wordt gedronken is aan de docenten.