rooster

SSWD adreslijst november 2022

Rooster sept – dec 2022

Werkafspraken d.d. 15 november 2022

Inloop

  • Alle dienstdoende vrijwilligers zijn om 13.00 uur aanwezig.
  • Wie als eerste op het rooster genoemd staat, zorgt voor de sleutels (bij John’s huis, code 6521) en sluit ook weer af.
  • Heb je met iemand anders van dienst geruild, geef dat dan aan op het rooster dat aan de binnenkant van de kastdeur hangt. Dan kan de betaling later zonder fouten geregeld worden.
  • Graag het bord van SSWD buiten in een sleuf van de picknickbank tegen de tafel zetten (tegen het wegwaaien), en vanzelfsprekend later ook weer opruimen. Let op dat de pijl de goede kant uit wijst.
  • Voor de Inloop zetten we het meubilair als volgt klaar:
    • twee tafels naast elkaar onder het raam dicht bij de kasten, voor bezoekers die stroom nodig hebben. Op die manier is er geen struikelgevaar met snoeren.
    • een tafel bij het TV toestel voor de laptop.
    • koffiehoek bij het aanrecht met twee tafels.
    • twee tafels blijven op hun plaats staan.
  • Zet de wifi aan. Het modem staat in de linker kast; zet natuurlijk ook het knopje van de verlengkabel op ‘aan’ (rood lampje moet branden). Vergeet niet de stekker rechts van de kasten in de contactdoos te stoppen, en hang de kabel over de kastdeur voor de veiligheid.
  • Inloggen gaat prima met SSWD en het wachtwoord Sudwk2016! (inclusief uitroepteken). De wifi moet even ‘op stoom komen’. Wil het dan nog niet, even het stekkertje eruit halen en er weer in steken zodat hij kan ‘resetten’.
  • De wachtwoorden staan op de binnenkant van de linker kastdeur. In de kast ligt ook een ‘schilderijtje’ waar het wifi-wachtwoord opstaat voor bezoekers, nog uit het vorige lokaal. Dit kun je op een van de tafels zetten.
  • Laptop klaarzetten. Alleen voor hulp aan onze bezoekers, niet om zelf wat te hobbyen. Inlogcode 150250.
  • Chromecast: steek de hdmi-stekker in hdmi 1, en de usb-stekker in usb1. Zorg er voor dat de tablet of telefoon op SSWD staat met het juiste wachtwoord Sudwk2016!.
  • Apple TV: hier gaat de hdmi-stekker ook in hdmi 1, en de stroomstekker in een verdeeldoos, samen met de TV-stekker
  • De computer (mocht je die nodig hebben) heeft als inlog 150250 (net als de laptop).
  • Mocht je de printer nodig hebben, dan kun je die gewoon in de kast laten staan.
  • Doe de kastdeuren (bijna) dicht voordat de bijeenkomst of Inloop begint – open kasten zijn een erg slordig gezicht.
  • In de rechter kast staat een doosje met wat kantoorspullen (notitieblaadjes, pennen enz.) mochten die nodig zijn.
  • We gaan weer koffiepauzes houden, aan aparte tafels dichtbij het aanrecht (rond 14.15 uur). Dit om ongelukken met omvallende drankjes bij de apparatuur te voorkomen, maar ook voor de gezelligheid.
  • Koffie en thee is voor de bezoekers en cursisten €1,–. Voor de vrijwilligers gratis. Zet bakjes met de prijs van de koffie en een paar munten erin op tafel in de koffiehoek en vergeet niet aan onze klanten die €1,– te vragen.
  • Koffiezetter, waterkoker, kopjes en lepeltjes staan in de aanrechtkastjes en moeten daar allemaal ook weer schoon en droog in worden teruggezet. Alle overige koffie- en theespullen, en koekjes, op het dienblad in de rechter kast. Hier is ook wat extra voorraad van alles te vinden.
  • Vergeet na de pauze de afwas (met zeep!) niet. Afwasmiddel, thee- en vaatdoekjes liggen in de aanrechtkastjes. Natte doeken over het aanrecht draperen zodat ze kunnen drogen.
  • Na afloop gaat alles weer terug in de kasten, inclusief het bord bij de picknicktafel. Alle apparatuur uiteraard netjes afsluiten.
  • De tafels hoeven niet terug te worden gezet maar kunnen blijven staan.
  • Neem de tablet alleen mee als je die nodig hebt om je thema/workshop voor te bereiden. Maximaal 1 week. Het wachtwoord van de Samsung tablet is sswd2022.
  • Mogelijk nog ten overvloede: We hebben al eerder in het bestuur afgesproken dat we alleen Windows ondersteunen. Dat blijft zo. Andere besturingssystemen worden door ons tijdens de Inloop niet ondersteund.

Themabijeenkomsten/workshops

  • Voor de planning gaan we voortaan wat anders te werk. John stelt een voorlopige lijst op van onderwerpen waar de docenten zich dan voor kunnen aanmelden. Op die manier heeft iedereen de tijd om erover na te denken, en kan iedereen in principe aan bod komen.
  • Zorg ervoor dat, wanneer je een thema of workshop doet, tijdig voldoende informatie (niet teveel, niet te weinig) wordt aangeleverd bij John zodat die zijn licht erover kan laten schijnen en de info bijtijds op de website en in de nieuwsbrief kan. Optimaal is tweemaal melding in een nieuwsbrief, dus moet de inhoud minimaal vier weken van tevoren rond zijn. Van uitstel komt (letterlijk!) afstel.
  • De opstelling van het meubilair en hoe er koffie wordt gedronken is aan de docenten.